Így tudod használni a bankkártyádat online!
Valószínűleg már hallottál (vagy tapasztaltad) arról, hogy 2021-ben már az erős ügyfél-hitelesítéssel történhet online fizetést (PSD2). Ez annyi jelent, hogy az ügyfélnek kétfaktoros azonosítási folyamaton kell átmennie ahhoz, hogy online, a bankkártyáját használva fizetni tudjon. A bevezetés nem zajlott zökkenőmentesen, mind vásárlói, mind a kereskedői oldalon akadtak nehézségek. A vásárlói oldalon azért, mert nem is tudják, hogyan állítsák be a szükséges dolgokat, kereskedői oldalon pedig azért, mert ebből fakadóan a tranzakciók egyszerűen nem mentek végbe, megszaporodtak a félbehagyott, ki nem fizetett rendelések.
De mit is jelent ez az egész?
az erős ügyfél-hitelesítés annyit jelent, hogy a bankkártás fizetést követően többlépcsős azonosítás után lesz csak sikeres a vásárlás. Magyarra fordítva a szót, ez az jelenti, hogy mostantól nem lesz elegendő megadni az adott oldalon (pl.: webáruházak) a bankkártya adatait, hanem a tranzakciót még egyszer meg kell erősíteni vagy egy SMS-el, vagy egy előre beállított netbank jelszóval, vagy az OTP Bank esetén Telekóddal.
Mikor és mit adjak meg?
a K&H ábrája jól szemlélteti a folyamatot. Nézzük az első példát, ha nem használsz netbankot:
És mi a folyamat akkor, ha netbankot használsz?
Mindegyik banknál más lehet a beállítási mód, így az alábbi linkek segítenek abban, hogy milyen beállításokat kell elvégezni:
Erste Bank beállítási segédlet
Budapest Bank beállítási segédlet
Raiffeisen beállítási segédlet
Takarékbank beállítási segédlet