Weboldalunk jobbá tétele érdekében mi is cookie-kat használunk a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadod a cookie-k használatát?

Így tudod használni a bankkártyádat online!

 

Valószínűleg már hallottál (vagy tapasztaltad) arról, hogy 2021-ben már az erős ügyfél-hitelesítéssel történhet online fizetést (PSD2). Ez annyi jelent, hogy az ügyfélnek kétfaktoros azonosítási folyamaton kell átmennie ahhoz, hogy online, a bankkártyáját használva fizetni tudjon. A bevezetés nem zajlott zökkenőmentesen, mind vásárlói, mind a kereskedői oldalon akadtak nehézségek. A vásárlói oldalon azért, mert nem is tudják, hogyan állítsák be a szükséges dolgokat, kereskedői oldalon pedig azért, mert ebből fakadóan a tranzakciók egyszerűen nem mentek végbe, megszaporodtak a félbehagyott, ki nem fizetett rendelések. 

De mit is jelent ez az egész? 

az erős ügyfél-hitelesítés annyit jelent, hogy a bankkártás fizetést követően többlépcsős azonosítás után lesz csak sikeres a vásárlás. Magyarra fordítva a szót, ez az jelenti, hogy mostantól nem lesz elegendő megadni az adott oldalon (pl.: webáruházak) a bankkártya adatait, hanem a tranzakciót még egyszer meg kell erősíteni vagy egy SMS-el, vagy egy előre beállított netbank jelszóval, vagy az OTP Bank esetén Telekóddal. 

Mikor és mit adjak meg? 

a K&H ábrája jól szemlélteti a folyamatot. Nézzük az első példát, ha nem használsz netbankot:

És mi a folyamat akkor, ha netbankot használsz?

Mindegyik banknál más lehet a beállítási mód, így az alábbi linkek segítenek abban, hogy milyen beállításokat kell elvégezni:

OTP Bank beállítási segédlet

K&H beállítási segédlet

Erste Bank beállítási segédlet

Budapest Bank beállítási segédlet

CIB Bak beállítási segédlet

Raiffeisen beállítási segédlet

Takarékbank beállítási segédlet

 

google-site-verification: google4658508325b52d2e.html